تزریق بیش از ۵ میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین

 ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۹ ماهه نخست امسال  در ۳۵ مزرعه صنعتی طیور استان قزوین مصرف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وحید ابراهیم نژاد حمیدی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان گفت:  با توجه به استمرار برنامه واکسیناسیون گله‌های حساس در هر دوره جوجه ریزی، در ۹ ماهه سال ۹۹ بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۳۵ مزرعه صنعتی طیور استان بر اساس دستورالعمل‌های مربوط به هر واکسن مصرف شده است.

 حمیدی ادامه داد: با توجه به وضعیت تراکم مزارع مرغ مادر و تخمگذار در کشور، استان قزوین در گروه استان‌های پرخطر کشور به لحاظ وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که این موضوع اهمیت انجام واکسیناسیون را در راستای حفظ جمعیت و صنعت طیور کشور، محافظت از بهداشت عمومی از طریق کاهش سرعت گردش و شیوع بیماری و فراهم نمودن امنیت و ایمنی مواد غذایی کشور را دوچندان می‌کند.

حمیدی تشریح کرد: با توجه به حساسیت گونه بوقلمون به بیماری آنفلوانزای فوق حاد و الزام انجام واکسیناسیون مذکور در مزارع پرورش بوقلمون، واکسیناسیون مزارع بوقلمون استان نیز همگام با مزارع صنعتی طیور در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار